Generelle handelsbetingelser og vilkår

Websitet ejes af Mancilli ApS, Njalsgade 76, DK-2300 København S.

CVR nr. 40827323

TLF: 2623 0775

E-mail: info@mancilli.dk

Disse handelsbetingelser gælder private forbrugers køb af varer på www.mancilli.dk, og købsaftaler på webshoppen indgås på dansk.

Særligt for erhvervskunder
Det er ikke muligt at bruge CVR nr. på webshoppen. Handler du som erhvervskunde på www.mancilli.dk, må du derfor selv stå for momsrefusion.

Ønsker du at handle som virksomhed kan du kontakte vores kundeservice på info@mancilli.dk.

Betaling

Vi tager imod betaling med MobilePay, Visa/Dankort, MasterCard og Maestro. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priser

Priser vises i DKK (danske kroner). Priserne er angivet inklusiv 25% moms.

Evt. pris for fragt skal tillægges prisen for de købte varer – se fragtpriser nedenfor.

Sådan handler du

For at foretage et køb på Mancilli’s webshop skal du igennem følgende trin:

  1. Tilføj de ønskede varer til din indkøbskurv, ved at klikke på knappen ”Tilføj til kurv”
  2. Gå til ”Vis kurv” og gennemse og evt. juster din ordre, klik derefter på ”Opdatér kurv”
  3. Klik derefter på ”Gå til kassen”
  4. Indtast alle relevante felter under ”Faktureringsoplysninger”. ”Send varerne til en anden adresse” skal kun udfyldes, hvis du ønsker at få din ordre leveret til en anden adresse end den oplyste fakturaadresse
  5. Du kan vælge, om du ønsker at tilmelde dig til vores nyhedsbrev i samme omgang – dette er valgfrit
  6. Vælg derefter den ønskede fragt. OBS: Ved GLS PakkeShop og PostNord – Valgfrit udleveringssted, skal du søge en pakkeshop/udleveringssted frem via postnummer og evt. adresse og markere den ønskede pakkeshop/udleveringssted.
  7. Vælg derefter en betalingsmetode
  8. Inden du kan klikke ”Gå til betaling”, skal du acceptere vores handelsbetingelser. Der vil dukke en pop-up, hvor du via en sikker forbindelse kan gennemføre din betaling. (NB: Ved valg af mobilepay, dirigeres du væk fra vores site og skal benytte MobilePay app’en til at gennemføre betalingen. Efter swipe og godkendelse af beløb på appen, bliver du ført tilbage til vores webshop).
  9. Når betalingen er gennemført, vil du se din ordrebekræftelse på skærmen, og få tilsendt en kopi af denne til den e-mailadresse, du har angivet under ”Faktureringsoplysninger”

Leveringstid og fragtpriser

Priser
*Prisen angivet er vejledende og ikke for det enkelte produkt. Priserne kan variere efter det/de valgte produkter i din kurv.

Køb under 1.000 kr.:  Fra 49,00 DKK*

Køb over 1.000 kr.: GRATIS (ved valg af GLS Pakkeshop)

Levering
Vi behandler din ordre så hurtigt som muligt. Alle ordrer pakkes på vores lager i Danmark inden for 1-3 hverdage. Alle kunder der betaler med kort, er dog underlagt valideringskontrol, og Mancilli forbeholder sig retten til at forsinke en ordre, hvis vi mener, at yderligere sikkerhedskontrol er nødvendig. Når din ordre afsendes, sender vi dig en e-mail med et forsendelsesnummer (tracking-nummer).

Estimeret leveringstid beregnet fra det tidspunkt, hvor varen sendes fra vores lager: 1-5 hverdage

Vi leverer typisk varerne med GLS eller PostNord

I tilfælde af at forsendelsen er/ser beskadiget ud, beder vi dig modtage med forbehold. Hvis indholdet er beskadiget, kontakt herefter kundeservice på info@mancilli.dk.

Fortrydelsesret

Privatpersoner har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt, får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelsesretten gælder dog ikke speciallavede varer, der er lavet særligt til dig.

Delvis fortrydelse
Som udgangspunkt gælder fortrydelsesretten kun, hvis hele købet fortrydes. Vi tilbyder dog, at du kan fortryde dit køb delvist, eks. hvis du har købt 2 puder og du ønsker at beholde den ene, men vil fortryde købet af den anden.

Fremgangsmåden og betingelserne er den samme som ved fuld fortrydelse.

Sådan bruger du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked herom, via e-mail: info@mancilli.dk, hvor du oplyser, at du fortryder (brug gerne følgende standardfortrydelsesformular):

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:  XX
Bestilt den: XX
Modtaget den: XX
Dit navn: XX
Din adresse:  XX
Dato: XX 

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du giver meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten inden fristens udløb.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til:

Mancilli ApS
Njalsgade 76
2300 København S.

uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal betale porto og eventuelle andre udgifter forbundet med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du er ansvarlig for at pakken kommer frem til vores adresse. Vi anbefaler at du anvender track and trace, så du hele tiden kan følge pakken.

Udgifterne for returnering i Danmark forventes at koste min. 50 DKK, hvis varen bliver sendt som pakke.

Se eventuelt mere på postnord.dk eller gls.dk

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder hele købet, refunderer vi hele betalingen modtaget af dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du har valgt en dyrere leveringsform end vores standardlevering tilbagebetaler vi dog ikke de ekstraudgifter, der var forbundet med den dyrere leveringsform.

Ved delvis fortrydelse refunderer vi ikke leveringsomkostninger. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug, f.eks. må du ikke fjerne mærkater og hangtags. Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Du bør desuden sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den.

Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer.

Reklamation

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en defekt eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du skal reklamere over manglen ”inden rimelig tid” efter du har opdaget manglen.  Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt og inden 2 måneder efter, du har opdaget manglen. Det er ikke muligt at reklamere, hvis det er over 24 måneder siden du modtog varen.

Du reklamerer ved at henvende dig til os på Mancilli ApS, Njalsgade 76, DK-2300 København S, e-mail: info@mancilli.dk.

Pakken skal sendes til:

Mancilli ApS
Njalsgade 76
2300 København S.

Vi beder dig så detaljeret som muligt at oplyse, hvad problemet er. Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Hvis reklamationen ikke er berettiget, betaler du selv returomkostninger samt omkostninger for genlevering til dig. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Klageadgang

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Ved indgivelse af en klage, skal du oplyse denne e-mailadresse: info@mancilli.dk.

Lov og værneting

Køb på webshoppen er omfattet af dansk ret og værneting er Københavns Byret. Personer under 18 år kan ikke handle på denne webshop, uden samtykke fra en værge.

Ansvarsfraskrivelse

Mancilli kan til enhver tid ændre indholdet af denne side. Mancilli kan ikke drages til ansvar for eventuelle skader opstået som resultat af brug af siden eller for den sags skyld manglende adgang til brug af siden.

Senest opdateret 12. januar 2023.

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomTilbage til shoppen